Wyświetlane 1 - 6 z 20 wpisów

Jak zaradzi r

  • Opublikowano o godz.
W dzisiejszych czasach ludzie najchętniej podróżują samolotem, ponieważ jest to bardzo wygodny środek komunikacji, a przede wszystkim najszybszy. Jednak turbulencje i zmiany ciśnienia mogą zepsuć nawet najlepsze samopoczucie. Jak uniknąć dolegliwości zdrowotnych podczas podróży samolotem?
Niektóre osoby nienajlepiej znoszą podróże samolotem. Na przykład zmiany ciśnienia podczas startu i lądowania mogą powodować ból zatok i uszu. Jednak łatwo zaradzić takim dolegliwością, wystarczy dużo ziewać, przełykać ślinę albo żuć gumę. Jeśli ktoś wybrał się w podróż samolotem z katarem należy udrożnić nos stosując sprej obkurczający śluzówkę. Nie poleca się również latania samolotem, jeśli wcześniej miało się wizytę u dentysty lub gdy wcześniej się nurkowało. Można się wtedy spodziewać bólu zęba albo choroby ciśnieniowej. W samolocie na znacznej wysokości panuje zbyt mała wilgotność powietrza, dlatego błony śluzowe i skóra się szybko wysuszają. Oprócz dyskomfortu może być to też przyczyną infekcji. Zaleca się w takich wypadkach picie dużej ilości wody mineralnej, najlepiej dwóch szklanek na jedną godzinę lotu. Raczej powinno się unikać napojów gazowanych, ponieważ mogą one spowodować ból brzucha. Ciśnienie w samolocie jest niebezpieczne także dla osób mających problem z układem krążenia i z układem oddechowym. Dlatego przed wielogodzinnym lotem powinny one zasięgnąć porady lekarza, co zrobić w sytuacji, kiedy pojawią się problemy z oddychaniem lub krzepliwością krwi. Takie osoby powinny również spacerować podczas lotu. Zaleca się również nie krzyżowania nóg podczas siedzenia oraz ruszanie stopami. Problemem może być także przekroczenie wielu stref czasowych, wtedy człowiek czuje się osłabiony, ma bóle głowy, złe samopoczucie i często cierpi na bezsenność. Oczywiście wszystkie wymienione dolegliwości same ustąpią po pewnym czasie, ale warto wyspać się dobrze przed podróżą, wtedy szybciej się pokona to przemęczenie. Po wylądowaniu nie należy od razu brać się do wycieczek i zwiedzania, raczej trzeba powoli przyzwyczaić organizm do nowego miejsca, warto się więc wyspać i odpocząć.

Masa st

  • Opublikowano o godz.
Niewiele osób zdaje sobie sprawę jak ważną częścią ciała są stopy. Wiele osób zupełnie nie przejmuje się ich losem i często lekceważy potrzeby własnych stóp. Również nieodpowiednio dobrane obuwie (na przykład za małe), zbyt częste chodzenie w butach na wysokim obcasie albo nadwaga mogą negatywnie wpłyną na kondycję stóp.
Okazuje się, że zdeformowane stopy pociągają za sobą problemy z kręgosłupem, a nawet zmiany w stawach kolanowych czy biodrowych. Także niewłaściwy chód, który wywołały różne dolegliwości stóp, może źle wpływać na kondycję narządów wewnętrznych w obrębie miednicy. Dlatego też o stopy powinno się dbać codziennie. Oprócz prawidłowego nawilżania należy też stosować masaż, który sprawi, że skóra na stopach nie będzie nadmiernie rogowaciała, zaś kości i ścięgna będą dalej elastyczne. Jeżeli ktoś twierdzi, że nie ma czasu na takie codzienne zabiegi, może poświęcić przynajmniej pięć – dziesięć minut stosując wzajemny masaż stóp ze swoim partnerem życiowym. W ten sposób nie tylko dba się o stopy, ale także buduje się więzi uczuciowe oraz rozładowuje się stres i napięcie nagromadzone w organizmie podczas długiego i trudnego dnia. Masaż powinien się odbywać od wewnętrznej strony podeszew do ich krawędzi, a następnie należy każdy palec osobno masować, nie zapominając oczywiście o piętach. Najlepiej masaż wykonywać kolistymi ruchami, dodając do tego ugniatanie i gładzenie. Wspomniany masaż może być wykonywany zarówno na bosą stopę, jak i na stopę w skarpetce. W ten sposób taki zabieg można wykonać nawet w pracy, co pozwoli na chwilę odprężenia. Warto podczas masowania zwrócić uwagę na środkową część podeszwy. Masaże powinno się wykonywać regularnie, tylko w ten sposób można zauważyć efekty. A trzeba przyznać, że już po kilku tygodniach widać znaczną poprawę samopoczucia oraz sprawności całego układu odpornościowego. Również zniekształcenia stóp widocznie się zmniejszą. Masaż można stosować także profilaktycznie.

Kady organizm ma inne potrzeby

  • Opublikowano o godz.
Każdy człowiek ma inne potrzeby, dlatego dietę powinno się ustalać dla każdej osoby indywidualnie. Niektórym ich własny organizm podpowie, jakie są jego potrzeby, inni muszą poprosić o radę specjalistę dietetyka. Bardzo ważne jest w czasie ustalania indywidualnej diety skupienie uwagi na potrzebach swojego ciała. By zacząć dietę trzeba poświęcić samemu sobie wiele myśli i starań, a przede wszystkim należy zacząć o sobie myśleć w sposób pozytywny.
Jeśli w taki sposób podjedzie się do własnej osoby i odchudzania może się okazać, że dieta wcale nie jest trudna i zbyt wymagająca oraz że zasmakują takiej osobie proste, zdrowe, nieprzetworzone i niskokaloryczne pokarmy. Naturalnie powinna się również pojawić ochota do ruchu na świeżym powietrzu, gimnastyki czy chociażby spaceru. Wiadomo, że podczas wysiłku fizycznego po pewnym czasie wydzielany są do krwioobiegu tak zwane hormony szczęścia, czyli endorfiny. Dzięki nim wzrasta zadowolenie z własnej osoby oraz pojawia się doskonałe samopoczucie. Zmniejsza się też chcę do picia kawy, palenia papierosów czy picia alkoholu. Taki stan pojawia się z reguły wtedy, kiedy oczyści się ciało z toksyn. Dobranie indywidualnej diety jest bardzo ważne, ponieważ to, co dla niektórych osób jest zdrowe, dla innych może się okazać przeciwwskazane, a nawet niebezpieczne. Coraz więcej osób cierpi na różnego rodzaju alergie pokarmowe i przez to nie tolerują oni niektórych produktów spożywczych, jak na przykład mleka, czy niektórych warzyw lub owoców. Znowuż część osób zupełnie podświadomie unika produktów, które mogą im zaszkodzić, tłumaczą wtedy, że nie lubią tego rodzaju mięsa czy danego warzywa. Należy wtedy pozwolić na takie żywieniowe fanaberie, ponieważ każdy reaguje na jedzenie w indywidualny sposób. Patrząc z tej perspektywy na problem odchudzania, to każdy powinien sam wybrać właściwą metodę odchudzania z palety oferowanych sposóbów odżywania się czy aktywności fizycznej.
Jedzenie jest bardzo ważne w ludzkim życiu i stosunek do niego determinuje się już w okresie niemowlęcym. Wtedy to dziecko łączy jedzenie i karmienie z miłością matki, a także z poczuciem bezpieczeństwa i komfortu. Jeśli tego komuś zabraknie w dorosłym życiu będzie sięgał po jedzenie. Okazuje się, że im mniejsza akceptacja własnej osoby i wiara we własne siły, tym częściej jedzenie zastępuje rzeczy, których brak lub których nie udało się osiągnąć. Dlatego tak ważna jest refleksja nad własną osobą i odpowiednim sposobem odżywiania się, dobranym indywidualnie do potrzeb każdego człowieka.

Jak dba o stopy?

  • Opublikowano o godz.
Medycyna naturalna jest coraz bardziej popularna w Polsce. Być może Polacy mają już dość konwencjonalnych i tradycyjnych sposobów leczenia różnych chorób i dolegliwości. Trzeba przyznać, że coraz częściej korzystają z porad chociażby specjalistów medycyny ajurwedyjskiej odnośnie różnych części ciała, także stóp.
Okazuje się, że od ich kondycji zależy nie tylko dobre samopoczucie człowieka, ale przede wszystkim zdrowie. Na stopach umieszczone są punkty połączone ze wszystkimi organami i gruczołami w ciele ludzkim. Dlatego należy dbać o stopy, jeśli będą zadbane i zdrowe lepiej spełnią swoje zadanie. Wystarczy codziennie, przed snem, poświęcić im trochę czasu. Przed wieczorną kąpielą należy wetrzeć w stopy ciepły olej, masując przy tym całą stopę oraz po kolei: palce, piętę i podeszwę. Taki masaż nie tylko nawilży skórę stóp, ale też poprawi ukrwienie i przyniesie ulgę zmęczonym całym dniem stopom. Następnie w trakcie kąpieli warto zastosować piling do stóp, można też użyć pumeksu, by zetrzeć martwy naskórek. Po takim zabiegu, poleca się umyć stopy specjalnym mydłem neem, które zostało wyprodukowane na bazie ajurwedyjskiej rośliny. Mydło to usuwa nieprzyjemny zapach, a przede wszystkim ma właściwości antybakteryjne, dzięki czemu zapobiega rozwojowi grzybicy. W wytartą skórę stóp należy wetrzeć olejek kokosowy oraz założyć na stopy czyste skarpetki, najlepiej wykonane z bawełny. Oprócz takich codziennych zabiegów, można też raz w tygodniu wykonać zabieg złuszczający. Pastę potrzebną do tego zabiegu, łatwo przygotowuje się w domu, z prostych produktów, mianowicie potrzebne są płatki owsiane, mąka z cieciorki i woda różana albo zwykła ciepła woda. Składniki miesza się ze sobą tak, aby powstała gęsta pasta. Należy ją wetrzeć w stopy, a następnie spłukać ciepłą wodą i nanieść na skórę stóp olejek kokosowy. Bardzo ważne dla stóp jest odpowiednio dopasowane obuwie. Jeśli ktoś nosi za ciasne, może się spodziewać w przyszłości deformacji stóp, na przykład w postaci haluksów, panie powinny też unikać długiego chodzenia w butach na obcasach. Zdrowie całego organizmu nie zależy wyłącznie od ćwiczeń fizycznych i dobrze dobranej diety, trzeba też pamiętać o tym, by ciało było odprężone i zadbane. Warto zacząć dbać o stopy, ponieważ ma ono zbawcze działanie dla całego organizmu, nawet dla układu nerwowego. Wieczorny masaż stóp może ukoić nerwy i zrelaksować ciało nawet po trudnym i wyczerpującym dniu.

Jak pogodzi sport i macierzystwo?

  • Opublikowano o godz.

Wielu kobietom, zwłaszcza tym młodszym, macierzyństwo kojarzy się z wyrzeczeniami. Pojawienie się dziecka oznacza koniec masy przyjemności. Mamy aktywne fizyczne przed ciążą mogą obawiać się, że treningi staną się nie do pogodzenia z opieką nad niemowlęciem. Wiele kobiet obawia się trudności w powrocie do wymarzonej figury. Czy naprawdę świeżo upieczone mamy muszą żegnać się z ruchem po urodzeniu dziecka? Czy codzienna dawka sportu będzie od tej pory poprzedzana skomplikowanymi operacjami logistycznymi, z kim zostawić dziecko, w czasie gdy będziesz chciała pójść na fitness?

A może spojrzeć na problem z innej strony: czy można uprawiać sport razem z małym dzieckiem? Odpowiedź brzmi: nie tyle można, lecz wręcz należy. Wspólnie spędzony w ruchu czas na świeżym powietrzu działa doskonale zarówno dla matki, jak i dziecka, stymuluje rozwój niemowlęcia, jak również wzmacnia więź pomiędzy dwojgiem młodych sportsmenów.

Jeśli wcześniej biegałaś, nie porzucaj treningów po urodzeniu dziecka! Wybierz wózek odpowiedni do joggingu, tzw. jogger. Godne polecenia są zwłaszcza te z wymiennymi akcesoriami, np. Chariot czy Cruiser. Konstrukcja takiego sportowego modelu raczej nie przypomina standardowej spacerowej „gondoli”,

Zmczona wtroba potrzebuje wsparcia z natury

  • Opublikowano o godz.

Smakołyki, wykwintne potrawy, pyszne desery, drinki alkoholowe – to nie tylko radość dla podniebienia, ale także kłopot dla wątroby. Bynajmniej nie oznacza to, że masz rezygnować z przyjemności czerpanej ze spożywania ulubionych potraw i napojów. Zastosuj preparat wspomagający pracę twojej wątroby i ciesz się smakiem ulubionych potraw.

Dlaczego wątroba się „buntuje”?

Wątroba, pomimo tego, że nie jest narządem, który bezpośrednio uczestniczy w procesach trawiennych, ma istotne znaczenie dla ich przebiegu. Podstawowymi zadaniami wątroby są: