Jak dostarcza energi podczas trenig

  • Opublikowano o godz.

Będąc zagorzałym miłośnikiem aktywnego trybu życia, musimy być świadomi w jaki sposób funkcjonuje nasz organizm, jeśli chodzi o zarządzanie gospodarką energetyczną. Żyjąc na podwyższonych obrotach, zarówno w pracy, jak i aktywnie spędzając czas wolny, nasz organizm ma zwiększone zapotrzebowanie na energię, którą czerpie przede wszystkim z pożywienie, w następnej kolejności z zapasów tłuszczowych jakie udało nam się zgromadzić. Żyjąc aktywnie, zależy nam wszakże na zrzuceniu paru zbędnych kilogramów. Nie możemy jednak opierać dostarczania energii organizmowi tylko i wyłącznie na zasadzie spalania własnych zasobów tłuszczu. Treningi staną się wtedy coraz cięższe, zaczniemy tracić motywację, i co najgroźniejsze nasz organizm zacznie się dopominać o dostarczenie energii, której nam brakuje. Coraz częściej zaczniemy mieć ochotę na pewną dyspensę, i możemy zjeść coś, co niekoniecznie będzie odpowiednie w obliczu stosowanej diety. Ważnym elementem jest wtedy dostarczanie organizmowi dobrych węglowodanów, szczególnie podczas treningów. Nie możemy sobie jednak pozwolić, żeby zjeść batonik czekoladowy przed treningiem – zdecydowanie nie jest to przykład wartościowych węglowodanów. Możemy jednak zjeść posiłek bogaty w złożone węglowodany, jak chociażby skrobię. Również warto pomyśleć o napojach izotonicznych, zawierających maltodekstryny, które w zrównoważony sposób uwalniają glukozę do naszej krwi. Nie musimy zaopatrywać się od razu w zgrzewkę tego typu napojów, alternatywą staje się również koncentrat, który w odpowiednich proporcjach łączymy z wodą, uzyskując tym samym izotoniczny napój, który w odpowiednim czasie dostarcza cukry potrzebne podczas naszych treningów.

Zostaw odpowiedź