Niewymagajce wiczenia – jak pozwoli sobie na nieco wicej aktywnoci na codzie?

  • Opublikowano o godz.

Odpowiednio skomponowana dieta nie wystarczy, by organizm żywy działał sprawnie. Najważniejszą podstawą diety powinna być aktywność fizyczna. Bez niej, niezależnie jaki sposób odżywiania zostanie zastosowany, nie osiągnie się optymalnego efektu.

Ludzie nie uprawiają sportów tłumacząc się brakiem czasu, ochoty, czy zmęczeniem, a przecież ciało stworzone zostało do ruchu. Jednak samo poruszanie ramionami i nogami, np. podczas krótkiego spaceru, nie wystarczą by osiągnąć, nie tylko zadowolenie z własnej sylwetki, ale także dobre samopoczucie. Niezbędne jest napinanie mięśni. W tym przypadku dobrym ćwiczeniem może być wchodzenie i schodzenie po schodach, podnoszenie niewielkich ciężarów (z braku specjalnych ciężarków można użyć nawet zwykłą butelkę wody), jazda na rowerze, czy też dłuższy marsz w nieco przyspieszonym tempie. Zaleca się również spacer zamiast jazdy samochodem czy środkami komunikacji. Wystarczy wysiąść dwa przystanki wcześniej i po prostu przejść się do pracy. Szczególnie poleca się marsz ok. 40-45 minut, ponieważ po tym czasie wydzielają się endorfiny – hormony odpowiedzialne za dobre samopoczucie i ogólne zadowolenie z samego siebie.

Ćwiczenie mięśni jest niezbędne dla organizmu ludzkiego. Mięśnie jako żywa tkanka przekazują mechaniczne i bioelektryczne sygnały do kości. Jeśli mięsnie nie są w ruchu, osłabia to kości. Ruch pozwala także kontrolować wagę. Z ćwiczeń fizycznych płyną także inne korzyści. Oprócz zapobiegania różnym chorobom lub zmniejszaniu ryzyka zachorowalności na nie (np. nadciśnienie, choroby serca czy artretyzm) codzienny trening wzmacnia mięśnie, stawy i zwiększa elastyczność całego ciała. Plusów aktywności fizycznej jest więcej. Regularne ćwiczenia mogą nie tylko polepszyć nastrój i samopoczucie, ale także mogą być skuteczną pomocą w walce z depresją.

Podsumowując, częste ćwiczenia (dziennie przynajmniej 30 minut) powinny stanowić nieodłączny element życia każdego, niezależnie od wieku. Dodając do tego odpowiednią dietę, najlepiej niskobiałkową, bogatą w warzywa i owoce, można zapobiec wielu chorobom. Prowadzenie zdrowego stylu życia przyczynia się do przedłużenia i poprawienia jakości ludzkiej egzystencji. Warto każdego dnia przejść się na dłuższy spacer, czy to do pracy, czy też do szkoły, ponieważ każda aktywność fizyczna jest lepsza niż żadna.

Zostaw odpowiedź