Masa st

  • Opublikowano o godz.
Niewiele osób zdaje sobie sprawę jak ważną częścią ciała są stopy. Wiele osób zupełnie nie przejmuje się ich losem i często lekceważy potrzeby własnych stóp. Również nieodpowiednio dobrane obuwie (na przykład za małe), zbyt częste chodzenie w butach na wysokim obcasie albo nadwaga mogą negatywnie wpłyną na kondycję stóp.
Okazuje się, że zdeformowane stopy pociągają za sobą problemy z kręgosłupem, a nawet zmiany w stawach kolanowych czy biodrowych. Także niewłaściwy chód, który wywołały różne dolegliwości stóp, może źle wpływać na kondycję narządów wewnętrznych w obrębie miednicy. Dlatego też o stopy powinno się dbać codziennie. Oprócz prawidłowego nawilżania należy też stosować masaż, który sprawi, że skóra na stopach nie będzie nadmiernie rogowaciała, zaś kości i ścięgna będą dalej elastyczne. Jeżeli ktoś twierdzi, że nie ma czasu na takie codzienne zabiegi, może poświęcić przynajmniej pięć – dziesięć minut stosując wzajemny masaż stóp ze swoim partnerem życiowym. W ten sposób nie tylko dba się o stopy, ale także buduje się więzi uczuciowe oraz rozładowuje się stres i napięcie nagromadzone w organizmie podczas długiego i trudnego dnia. Masaż powinien się odbywać od wewnętrznej strony podeszew do ich krawędzi, a następnie należy każdy palec osobno masować, nie zapominając oczywiście o piętach. Najlepiej masaż wykonywać kolistymi ruchami, dodając do tego ugniatanie i gładzenie. Wspomniany masaż może być wykonywany zarówno na bosą stopę, jak i na stopę w skarpetce. W ten sposób taki zabieg można wykonać nawet w pracy, co pozwoli na chwilę odprężenia. Warto podczas masowania zwrócić uwagę na środkową część podeszwy. Masaże powinno się wykonywać regularnie, tylko w ten sposób można zauważyć efekty. A trzeba przyznać, że już po kilku tygodniach widać znaczną poprawę samopoczucia oraz sprawności całego układu odpornościowego. Również zniekształcenia stóp widocznie się zmniejszą. Masaż można stosować także profilaktycznie. Dzięki temu zmniejszy się ryzyko pojawienia się żylaków i innych schorzeń organizmu, między innymi tych wywołanych długotrwałym stresem.
Pielęgnacja czy masaż stóp nie zajmuje wiele czasu, a może przynieść naprawdę pozytywne rezultaty, dlatego nie warto z nich rezygnować. W trakcie cieplejszy pór roku wystarczy, gdy wykona się codzienny spacer bosymi stopami po ciepłym piasku czy suchej trawie.

Masaż stóp wpływa pozytywnie na cały organizmNiewiele osób zdaje sobie sprawę jak ważną częścią ciała są stopy. Wiele osób zupełnie nie przejmuje się ich losem i często lekceważy potrzeby własnych stóp. Również nieodpowiednio dobrane obuwie (na przykład za małe), zbyt częste chodzenie w butach na wysokim obcasie albo nadwaga mogą negatywnie wpłyną na kondycję stóp. Okazuje się, że zdeformowane stopy pociągają za sobą problemy z kręgosłupem, a nawet zmiany w stawach kolanowych czy biodrowych. Także niewłaściwy chód, który wywołały różne dolegliwości stóp, może źle wpływać na kondycję narządów wewnętrznych w obrębie miednicy. Dlatego też o stopy powinno się dbać codziennie. Oprócz prawidłowego nawilżania należy też stosować masaż, który sprawi, że skóra na stopach nie będzie nadmiernie rogowaciała, zaś kości i ścięgna będą dalej elastyczne. Jeżeli ktoś twierdzi, że nie ma czasu na takie codzienne zabiegi, może poświęcić przynajmniej pięć – dziesięć minut stosując wzajemny masaż stóp ze swoim partnerem życiowym. W ten sposób nie tylko dba się o stopy, ale także buduje się więzi uczuciowe oraz rozładowuje się stres i napięcie nagromadzone w organizmie podczas długiego i trudnego dnia. Masaż powinien się odbywać od wewnętrznej strony podeszew do ich krawędzi, a następnie należy każdy palec osobno masować, nie zapominając oczywiście o piętach. Najlepiej masaż wykonywać kolistymi ruchami, dodając do tego ugniatanie i gładzenie. Wspomniany masaż może być wykonywany zarówno na bosą stopę, jak i na stopę w skarpetce. W ten sposób taki zabieg można wykonać nawet w pracy, co pozwoli na chwilę odprężenia. Warto podczas masowania zwrócić uwagę na środkową część podeszwy. Masaże powinno się wykonywać regularnie, tylko w ten sposób można zauważyć efekty. A trzeba przyznać, że już po kilku tygodniach widać znaczną poprawę samopoczucia oraz sprawności całego układu odpornościowego. Również zniekształcenia stóp widocznie się zmniejszą. Masaż można stosować także profilaktycznie. Dzięki temu zmniejszy się ryzyko pojawienia się żylaków i innych schorzeń organizmu, między innymi tych wywołanych długotrwałym stresem. Pielęgnacja czy masaż stóp nie zajmuje wiele czasu, a może przynieść naprawdę pozytywne rezultaty, dlatego nie warto z nich rezygnować. W trakcie cieplejszy pór roku wystarczy, gdy wykona się codzienny spacer bosymi stopami po ciepłym piasku czy suchej trawie.

Zostaw odpowiedź